środa, 24 kwietnia 2019

czyszczenie DPF | regeneracja filtrów

czyszczenie DPF | regeneracja filtrów 

Prawidłowe czyszczenie DPF, czyli regeneracja filtrów cząstek stałych (DPF). Element ten dzieli się na kilka różnych wariantów. W układach wydechowych w zależności chociażby od silnika i jego rodzaju występują różne filtry. Filtry dzielimy na:
  • katalizatory
  • Ad-blue (FAP)
  • filtr + katalizator (SCR)
  • filtr cząstek stałych 
  • GPF
Filtry GPF występują w silnikach napędzanych benzyną. W układach wydechowych pojazdów napędzanych silnikiem diesla odpowiedzialnym za oczyszczanie gazów spalinowych z cząstek stałych głownie niespalony węgiel osadzający się jako sadza jest FAP, DPF, SCR. Wszystkie te typy niezależnie od rodzaju mogą mieć zastosowanie w układach spalinowych pojazdów oraz różnego typu urządzeniach. Najbardziej pospolite to:
  1. samochody osobowe
  2. samochody dostawcze do 3,5T
  3. pojazdy ciężarowe (autobusy, TIR 'y)
  4. maszyny i urządzenia budowlane (koparki, ładowarki, spychacze, podnośniki)
  5. maszyny transportowe (wózek widłowy, wozidło typu Fast-truck itp.)
  6. maszyny rolnicze (ciągniki, kombajny)
  7. urządzenia leśne lub zrywkowe

czyszczenie DPF | regeneracja filtrów 

W zależności od rodzaju, przeznaczenia i typu filtra czyszczenie | regeneracja odbywać się powinna przy zastosowaniu różnych procedur oraz parametrów. Taka regeneracja jest możliwa jedynie przy użyciu odpowiedniej i przeznaczonej do tego maszyny. Profesjonalna maszyna do czyszczenia filtrów cząstek stałych oraz innych powinna posiadać określone parametry oraz funkcję. Tego typu operacja generuje bardzo niebezpieczny dla środowiska odpad. Osad zgromadzony w katalizatorach, który jest odpadem w wyniku czyszczenia powinien być zdawany do firm recyclingowych. Tylko w ten sposób mamy pewność, że nasze usługi są ekologiczne i bezpieczne dla środowiska.
czyszczenie DPF | regeneracja filtrów
Profesjonalna regeneracja i czyszczenie DPF

Regeneracja DPF

Poprawna i skuteczna usługa przeprowadzona powinna być jedynie za pomocą maszyn do tego przeznaczonych. Urządzeń oczywiście spełniających dyrektywy WE. Ale jak wygląda sama operacja? Operator podłącza filtr do maszyny i bada przepustowość filtra. Dokonuje raportu na drukarce wbudowanej w urządzenie. Po przeprowadzeniu diagnozy różnicy jaka występuje i określa zabrudzenie danego katalizatora lub filtru dobiera odpowiedni program. Program automatyczny dopasowany do zabrudzenia uruchamia system płukania. Po chwili następuje docelowa regeneracja filtra za pomocą hydromechaniki w połączeniu z pneumatyką o odpowiednio ustalonych parametrach zgromadzony osad jest wyrzucany na zewnątrz elementu. maszyna po dokończeniu procesu automatycznie przedmuchuje filtr. Tak przygotowany filtr trafia do suszenia gorącym powietrzem. Po jego wysuszeniu i pozbyciu się resztek płynu jest gotowy do pomiaru docelowego. Ten pomiar musi być lustrzanym odbiciem pomiaru którego dokonuje pojazd za pomocą komputera pokładowego. Pełny raport przepustowości oraz poszczególnych przeprowadzonych procedur trafia do klienta. Tak naprawiony filtr jest gotowy do montażu. Po zamontowaniu w pojeździe należy przeprowadzić adaptację za pomocą specjalnego komputera diagnostycznego. Teraz już możemy cieszyć się czystym filtrem DPF. W skrócie można tę procedurę zobaczyć tutaj: Maszyna do czyszczenia DPF

filtry DPF - najczęstsze przyczyny ich awarii oraz jak eksploatować pojazd by uniknąć tego typu usterek możecie Państwo dowiedzieć się na stronie u producenta urządzeń do regeneracji filtrów DPF

Wszystkie prace i procedury czyszczenia powinny być przeprowadzane na sprawdzonym i pewnym sprzęcie. Takimi urządzeniami można śmiało nazwać pewnego dostawce jakim jest METAL-SERW.
zdjęcie takiej myjki.
Producent myjek do DPF
Myjka do DPF


3 komentarze:

  1. Pompy hydrauliczne są kluczowym elementem układów napędowych w wielu maszynach, w tym również w pojazdach marki Volvo. Z biegiem czasu ich sprawność może się pogarszać, co wpływa na wydajność całego systemu. Z tego względu często stosowaną praktyką jest regeneracja, zamiast wymiany na nowe podzespoły. Przykładowy zakres usług dotyczących regeneracji pomp tej marki dostępny jest pod adresem https://hydro-dex.com/regeneracja-pomp-hydraulicznych-volvo/. Takie rozwiązania mogą być istotne z punktu widzenia eksploatacji i kosztów utrzymania maszyn.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pompy hydrauliczne można też z powodzeniem naprawiać. Jak nie wiecie w jaki sposób to polecam sprawdzić ofertę serwisów, które świadczą takie usługi. NAPRAWA POMP HYDRAULICZNYCH to jedna z usług firmy Banat na pewno. Oni nie tylko sprawnie wyceniają i diagnozują usterki, są także w stanie w krótkim czasie je naprawiać. Posiadają doświadczony zespół, do tego rozsądne ceny usług.

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat regeneracji filtrów DPF przypomina mi trochę dbanie o dom – tak jak w pojazdach ważna jest czystość i sprawność filtrów, tak w domu kluczowe jest regularne sprawdzanie i konserwacja instalacji czy urządzeń. Zaniedbanie choćby jednego elementu może prowadzić do poważniejszych problemów i kosztownych napraw, podobnie jak ignorowanie sygnałów awarii filtra DPF. Warto podchodzić do tego systematycznie, korzystając z odpowiednich narzędzi i procedur, żeby wszystko działało sprawnie i bezpiecznie. Praktyczne porady na temat dbania o dom, jego instalacje i urządzenia można znaleźć na stronie https://studiodomu.pl/, gdzie znajdziemy wskazówki jak prawidłowo konserwować różne elementy domu, żeby uniknąć problemów w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń